Här hittar du svar på frågor som rör kommunens ekonomi, såsom budget, delårsrapporter, befolkningsstatistik, årsredovisningar och fakturafrågor.
Budget och strategiplan
Text eller länk
Delårsrapporter
Text
Årsredovisning
Text eller länk
Vanliga frågor om ekonomi
Du kan välja mellan två sätt att ta emot dina fakturor från kommunen:
- E-faktura – En elektronisk faktura som skickas direkt till din internetbank.
- Pappersfaktura – En fysisk faktura som skickas hem till dig via post.
Företag har även möjlighet att få sina fakturor i SVE-fakturaformat.
Vid frågor om din faktura, kontakta oss:
- VA och renhållning: 0971-172 70
- Barnomsorg (avgiftshandläggare): 0971-172 53
- Övrig fakturering, påminnelser, inkasso och anstånd: 0971-172 05
- Äldreomsorgen (avgiftshandläggare): 0971-171 39
Telefontid: 08:45–09:15
E-post: ekonomi@jokkmokk.se
Ja, som privatperson kan du ansöka om att få fakturorna direkt i din internetbank. En e-faktura ser ut som en vanlig pappersfaktura men skickas elektroniskt till din internetbank, där du enkelt kan se och betala den.
Hur anmäler du dig till e-faktura?
För att anmäla dig till e-faktura gör du följande:
- Logga in på din internetbank.
- Vid registrering av en inbetalning får du en förfrågan om e-faktura. Följ anvisningarna som ges i din internetbank.
- Nästa faktura från kommunen skickas elektroniskt.
Vill du avanmäla e-faktura?
Du kan enkelt avanmäla e-faktura via din internetbank. Efter det kommer dina fakturor att skickas som pappersfakturor.
Om du byter bank
Vid byte av bank måste du göra en ny anmälan om e-faktura genom den nya banken.
Om du har pengar tillgodo hos kommunen innebär det att kommunen är skyldig dig pengar, till exempel på grund av en överbetalning eller en krediterad tjänst.
Observera att utbetalningsavier inte längre skickas ut. För att få tillbaka dina pengar måste du registrera ditt bankkontonummer. Detta gör du genom att logga in med ditt BankID i vår självservicetjänst via länken nedan.
Du kan registrera ditt konto här för utbetalning från Jokkmokks Kommun
Som privatperson kan du betala fakturor från Jokkmokks kommun via autogiro. Det gör betalningen smidigare och säkerställer att fakturorna betalas i tid.
Hur anmäler du dig till autogiro?
Du har två alternativ:
-
Via din internetbank
Du kan enkelt ansöka om autogiro direkt via din internetbank. -
Via vår e-tjänst
Anmäl autogiro genom att logga in med BankID på vår e-tjänst
Observera att kontohavaren måste vara samma person som loggar in.
Om du saknar internetbank
Om du inte har en internetbank kan du istället använda vår medgivandeblankett. Fyll i uppgifterna direkt på skärmen, skriv ut blanketten, skriv under och skicka den till:
Jokkmokks kommun
Västra Torggatan 11
962 85 Jokkmokk
Medgivande blankett hittar du här
Vill du avanmäla autogiro?
Om du byter bank eller kontonummer, avsluta först ditt tidigare autogiroavtal innan du skickar in en ny anmälan. Vid frågor kan du kontakta din bank.
Bankgironummer
- Vatten och Renhållning: 5876-2493
- Övrig debitering: 5876-2766
Jokkmokks kommun har infört e-faktura för att effektivisera vår administration och minska miljöpåverkan. Här hittar du all information ditt företag behöver för att skicka e-fakturor till oss.
E-fakturering
Vi tar emot e-fakturor via följande format:
-
PEPPOL
ID: 0007:2120002676 -
Svefaktura
E-adress: 2120002676
VAN-operatör: Expertsystems / Kofax Fakturaportalen
Operatörs ID: EXPSYS
Viktigt om referensnummer
När du skickar en faktura till oss, är det viktigt att ange vårt 7-siffriga obligatoriska referensnummer under "Er referens". Alla våra inköpare har tilldelats ett sådant nummer, och detta måste anges för att fakturan ska hanteras korrekt.
Alternativ för PDF-fakturor
Om ditt affärssystem eller faktureringstjänst inte kan skicka e-fakturor, kan du istället skicka fakturan i PDF-format till följande e-postadress:
faktura.system@jokkmokk.se
Betalningspåminnelser
Betalningspåminnelser skickas helst via e-post till:
ekonomi@jokkmokk.se
Vänligen bifoga en kopia av den ursprungliga fakturan vid påminnelsen, om vi inte har mottagit fakturan tidigare.
Om du ska betala en faktura till Jokkmokks kommun från en utländsk bank, behöver du ange följande uppgifter:
- IBAN-nummer: SE16 8000 0826 4404 3747 3614
- BIC-/Swift-kod: SWEDSESS
Det är viktigt att du anger både fakturanummer och ditt namn vid betalningen, så att vi kan identifiera den korrekt.
Vid frågor, kontakta oss via e-post:
ekonomi@jokkmokk.se
Upphandling
Kontakt
Ekonomi