Från och med januari 2025 börjar gatukontoret skicka ut fakturor för vatten, avlopp och renhållning månadsvis. Samtidigt införs nya taxor. Har du frågor om fakturering eller taxor? Läs mer nedan eller kontakta oss för hjälp.
Har du fått en faktura där ett meddelande saknas?
Vi har upptäckt att ett meddelande högst upp på vissa fakturor för vatten och avlopp, avfall och/eller slam inte kom med i sin helhet. Meddelandet skulle informera om två viktiga förändringar:
- Från och med 1 januari 2025 skickar gatukontoret ut fakturor månadsvis.
- Nya taxor gäller för vatten, avlopp, renhållning och slam.
Förändrat intervall för fakturering
Från årsskiftet började Vatten och avlopp- och renhållningsfakturorna skickas ut månadsvis. Tidigare har detta skett kvartalsvis. Detta för att göra det enklare för våra kunder att ha översikt över sina kostnader.
Har du e-faktura och/eller autogiro så kommer det fortsätta fungera precis som tidigare. Om du som kund fortsatt önskar att få fakturan kvartalsvis så kan ni kontakta Gatukontorets administratör via telefon 0971-172 70 eller mail karolina.pirak-kuoljok@jokkmokk.se
Du kan läsa mer om gatukontorets fakturor och möjligheten till autogiro eller e-faktura under länkarna nedan.
Nya taxor för VA och Renhållning
Kommunfullmäktige har beslutat om nya taxor gällande Vatten och avlopp samt Renhållning och slam. Läs mer om dessa och ta del av taxorna i sin helhet under länkarna nedan.
Relaterade dokument och länkar
Kontaktpersoner
Vid frågor kontakta