Försäkringen är ett avtal mellan oss som arbetsgivare och dig som arbetstagare. Avtalet innebär att du som arbetstagare kvarstår i din anställning hos oss under en avtalad period som kan vara antingen 3 eller 5 år.
När avtalsperioden löpt ut så kan du, om du kvarstår i din anställning, lyfta en summa om 25 tkr per avtalsår – antingen som en engångsutbetalning eller som pensionsavsättning. Du gör ditt val när vi skriver ditt anställningsavtal.
För att kunna erbjudas den här försäkringen krävs att du uppfyller vissa kriterier:
- Den tjänst du erbjuds ska omfattas av Stanna-kvar-försäkringen. Detta framgår av tjänstens platsannons då inte alla tjänster vi annonserar ut omfattas.
- Du ska vara nyanställd, tillsvidareanställd, och aldrig tidigare haft en tillsvidareanställning hos oss med den aktuella befattningen.
- Du är folkbokförd, alternativt folkbokför dig i Jokkmokks kommun i samband med anställningen.
- Du ska ej tidigare ha tagit del av Jokkmokks kommuns stipendium för eftergymnasiala studier.
Har du några frågor om vår Stanna-kvar-försäkring, kontakta någon av oss på Personalfunktionen via 0971-170 00.