Besöksantalet är framräknat med hjälp av trafikräkning vid tre infarter till Jokkmokk.
Vi får gå tillbaka till 2008 för att se ett högre besöksantal. Det är positivt att marknaden fortfarande lockar besökare från i stort sett hela världen. I år besöktes Jokkmokks marknad av bland andra ett filmteam från Singapore. Det filmade för ett reseprogram, Ole Ole Temasya, som kommer att sändas om knappt ett år.
Det fanns drygt 220 unika programpunkter under 2016 års marknad, uppdelade på utställningar, vinteraktiviteter, konserter, nöjen, föreläsningar och mycket mer. Jokkmokks marknad har en mängd duktiga arrangörer som tillsammans ser till att fylla programmet som kompletterar den stora marknadshandeln.
Nästa års tema kommer att vara SNÖ.
Från arrangörshåll är vi lite kaxiga och lovar att det kommer att finnas snö under marknaden! Annars blir det första marknaden utan snö på 412 år.
Nu kan alltså alla arrangörer, nya som gamla, börja planera för 2017 års aktiviteter.

Publicerad: 2016-04-21 11:16. Ändrad:
2016-04-21 11:52.